Konta hostingowe WordPress wyposażone są w zaawansowane filtry antyspamowe i antywirusowe. Możesz modyfikować ich ustawienia i czułość, a także decydować o tym co ma się dziać np. w sytuacji gdy dany email zostanie potraktowany jako SPAM.

Ustawieniami możesz zarządzać dla każdej skrzynki indywidualnie. Aby to zrobić przejdź do listy kont email i kliknij w link "Ustawień" przy wybranym koncie poczty elektronicznej:

 

 

W ten sposób uruchomisz narzędzia do zarządzania ochroną Twojej skrzynki.

Ochrona antyspamowa

Do dyspozycji masz 6 zakładek z ustawieniami. W pierwszej zrządzasz ustawieniami filtra antyspamowego. Każdy przychodzący do Ciebie email jest analizowany przez szereg algorytmów, które wykonując swoją pracę dodają lub ujmują punkty jakie wiadomość ostatecznie otrzyma. Im więcej punktów zgromadzi tym większe prawdopodobieństwo, że jest wiadomością niechcianą.

Wyłącz filtr spamu - Pierwsze ustawienie to włączenie filtra antyspamowego. Domyślnie filtr jest włączony i tak sugerujemy pozostawić w większości przypadków.

Akcja spamu - czyli co ma się stać z mailem, który uzyska punktację kwalifikującą go jako wiadomość niechcianą. Domyślnie wiadomość jest przenoszona do folderu SPAM, ale możesz wprowadzić inne ustawienia, np. poddać ją kwarantannie, całkowicie zablokować lub jedynie otagować np. słowem ***SPAM***, które zostanie dodane do tematu wiadomości.

Poziom spamu - w tym miejscu określasz poziom punktacji powyżej której wiadomości będą traktowane jako SPAM. Im mniejsza wartość tym filtr będzie bardziej restrykcyjny. Uważaj modyfikując wartość tego pola. Jeśli np. ustawisz ją na 1 filtr będzie bardzo restrykcyjny, co może jednak powodować, że niektóre pożądane maile zostaną potraktowane jako SPAM. Sugerujemy testować czułość małymi krokami. Jeśli przy domyślnej wartości widzisz, że wpada sporo spamu zmniejsz o 1 punkt i obserwuj przez jakiś czas efekt wprowadzonej zmiany. Często poziom 1 jest najskuteczniejszy, ale to musisz indywidualnie przetestować.

Folder spamu - jeśli w ustawieniach akcji wybrane jest przeniesienie niechcianych wiadomości do folderu, to w tym miejscu możesz zdecydować do którego z nich maja trafiać. Domyślnie jest to folder o nazwie SPAM i tak sugerujemy zostawić. Gdyby jednak była potrzeba wskazania innego folderu właśnie w tym miejscu możesz to zrobić.

Ochrona antywirusowa

Druga zakładka to ustawienia dotyczące filtra antywirusowego.

Domyślnie filtr wirusów jest włączony i tak sugerujemy zostawić.

Filtr plików

Jeśli chcesz możesz w trzeciej zakładce wyłączyć ochronę niebezpiecznych plików.

Ta ochrona również jest domyślnie włączona i sugerujemy nie zmieniać tych ustawień jeśli nie jest to konieczne.

Filtr nagłówka

Niewłaściwe nagłówki lub naruszenia standardu rfc2822 również są domyślnie filtrowane.

W razie potrzeby możesz ten filtr wyłączyć, ale jak w przypadku poprzednich ustawień sugerujemy w większości przypadków pozostawić ustawienia domyślne bez zmian.

Białe i Czarne listy

To listy adresów email lub całych domen, które chcesz akceptować bez względu na uzyskane przez nie wyniki.

Możesz dodać konkretne adresy email wpisując je jeden pod drugim, np:
[email protected]
[email protected]

Możesz dodawać całe domeny a więc biała lub czarna lista będzie działać wówczas na dowolny adres email z danej domeny, np:
@domenaX.pl
@domenaY.pl

Możesz także dodać domenę z uwzględnieniem wszystkich jej subdomen, np:
@.domenaX.pl
@.domenaY.pl

Biała i Czarna lista działa w analogiczny sposób. Jedyna różnicą jest to, że biała akceptuje maile a czarna traktuje je jako SPAM.

Po wprowadzeniu zmian nie zapomnij kliknąć w przycisk "Aktualizuj". W razie potrzeby przyciskiem "Domyślnie" możesz przywrócić standardowe ustawienia filtrów.

Jak uczyć filtr antyspamowy

Algorytmy filtrów nieustannie się uczą, a Ty możesz im dodatkowo w tym pomóc wskazując, które z maili jakie otrzymujesz są wiadomościami niechcianymi. Aby to zrobić zaloguj się na swoją pocztę korzystając z aplikacji Webmail, która dostępna jest pod adresem o konstrukcji https://webmail.twoja-domena.pl. Następnie oznacz wybraną wiadomość w skrzynce odbiorczej jako SPAM i to wszystko.

Pamiętaj, aby etykietkę spamu przyklejać faktycznie tego typu mailom. Jeśli kiedyś zapisywałeś się na listę mailingową X, a teraz już nie chcesz otrzymać z niej wiadomości, po prostu wypisz się, a nie oznaczaj nadawcy jako spamera, bo w rzeczywistości zapewne nim nie jest.

Czy ta informacja była pomocna? 3 Klienci ocenili te informacje jako pomocne (121 Głosów)